همانگونه که از نام آن پیداست، حلقه بیرونی آنها نازک بوده وکشش عمیق شده است. ضخامت آنها کم و قدرت تحمل زیادی دارند و باید با انطباق تداخلی نصب شوند.
در انواع ته باز و ته بسته (جهت نصب در انتهای شافت) تولید می شوند و حلقه داخلی به طور یکپارچه ندارند، ولی برای اکثر شماره ها حلقه داخلی به صورت مجزا نیز تولید می شود.
فضای خالی زیاد داخل آنها برای روانکاری امکان طولانی کردن فواصل روانکاری را فراهم کرده است. اکثریت آنها به صورت یک ردیفه بوده، ولی بعضی از اندازه های آن به صورت دو ردیفه نیز موجود است.
بیشتر آنها سوراخ مخصوص روانکاری نیز دارند (پسوندAS1). رولبرینگ های سوزنی با کاسه نمد لاستیکی نیز تولید می شوند که جنس آن ازلاستیک مصنوعی یا پلی اورتان است و در دمای20ºc – الی 100ºc+ کارکرد دارند. ناهمراستایی زاویه ای به علت طراحی خاص آنها تا حدودی امکان پذیر است.
ازآنجائی که سنجش دقت ابعاد رولبرینگ های سوزنی قبل از نصب در داخل محفظه و بر روی شافت امکان پذیر نیست از یک اندازه گیر با جداره ضخیم استفاده می شود.
جدول اندازه های این حلقه، مناسب برای هر قطر داخلی رولبرینگ سوزنی FW در جدول زیر آورده شده است. رولبرینگ را در داخل حلقه مزبور جا زده و سپس با استفاده از درن اندازه گیر مقدار انحراف از اندازه اسمی قطر داخلی رولبرینگ سنجیده می شود.
Dimensions for drawn cup needle roller bearings | ||||
Deviations from Nominal inside diameter | Gauge ring Bore diameter | Outside diameter | Bearing Inside diameter | |
low | high | (measured) | D | FW |
mµ | mm | mm | ||
+6 +10 +10 | +24 +28 +28 | 6,484 7,984 8,984 | 6,5 8 9 | 3 4 5 |
+10 +13 +13 | +28 +31 +31 | 9,984 10,980 11,980 | 10 11 12 | 6 7 8 |
+13 +13 +16 +16 | +31 +31 +34 +34 | 12,980 13,980 15,980 17,980 | 13 14 16 18 | 9 10 12 12 |
+16 +16 +16 | +34 +34 +34 | 18,976 19,976 20,976 | 19 20 21 | 13 14 15 |
+16 +16 +16 | +34 +34 +34 | 21,976 22,976 23,976 | 22 23 24 | 16 17 18 |
+20 +20 +20 | +41 +41 +41 | 25,976 27,976 31,972 | 26 28 32 | 20 22 25 |
+20 +20 +25 | +41 +41 +50 | 34,972 36,972 41,972 | 35 37 42 | 28 30 35 |
+25 +25 +25 | +50 +50 +50 | 46,972 51,967 57,967 | 47 52 58 | 40 45 50 |
+30 +30 | +60 +60 | 62,967 67,967 | 63 68 | 55 60 |
محدوده مجاز این انحراف نیز در جدول زیر آورده شده است، لذا درمواردیکه از دو رولبرینگ در کنار هم استفاده می شود، اگر بخواهیم توزیع بار یکسان روی آنها داشته باشیم، مقدار انحراف از اندازه اسمی قطر داخلی هر دوی آنها باید یکسان باشد.
Shaft and housing tolerances | |||
Tolerances | Housing material1) | ||
Shaft seating For inner ring | Raceway on The shaft | Housing bore Seating2) | |
k5 (j6) k5 (j6) | h5 (h6) h5 (h6) | N6 (n7) R6 (R7) | Steel, cast iron Light alloy |
اکثریت این نوع رولبرینگ ها با پنجره ساچمه های فولادی نازک یا معمولی تولید می شود و در موارد ویژه نوع فیبری آنها نیز ممکن است موجود باشد.
به علت نازک بودن دیواره این نوع رولبرینگ ها، دقت ابعادی سوراخ محفظه از اهمیت خاصی برخوردار است. در صورتیکه تلورانس محفظه مطابق مقادیر جدول بالا باشد، رولبرینگ به انطباق تداخلی لازم خواهد رسید. محل قرارگرفتن برینگ بر روی شافت نیز باید با دقت ماشین کاری شود.
این نوع رولبرینگ ها اصولاً از جنس فولادهای کربن – کرومی بوده و ضمن دارای بودن ضخامت کم از قدرت تحمل بار زیادی برخوردار هستند و بسته به نوع کاربرد ممکن است حلقه داخلی داشته یا نداشته باشند.
در صورت امکان، بکار نبردن حلقه داخلی از کاربرد آن بهتر است، زیرا در اینصورت می توان قطر شافت را بزرگتراختیار کرد و در نتیجه سیستم از استحکام بیشتری برخوردار خواهد بود، اما به هر حال در مواردی که نتوان محل قرار گرفتن برینگ بر روی شافت را به اندازه مناسب سخت کاری و سنگ زنی کرد، باید از حلقه داخلی نیز استفاده شود.